klachten

Wij doen ons best

Werkpsycholoog zet zich in om haar klanten de meest effectieve en soepel verlopende dienstverlening aan te bieden. Toch kan het bij hoge uitzondering gebeuren dat u  niet tevreden bent. Laat ons dit dan vooral weten, wij gaan dan graag met u in gesprek en zullen er alles aan doen om u alsnog naar wens te helpen. Uw klacht wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.

Klachtenprocedure

In het zeldzame geval dat u een klacht heeft, willen wij die graag keurig en volgens alle richtlijnen afhandelen. Het is daarom mogelijk om met het klachtenformulier een klacht in te dienen. U vult op het formulier uw persoonsgegevens in en de omschrijving van de klacht, daarna kunt u deze mailen naar mail@werkpsycholoog.com. U kunt ook direct een mail sturen met uw persoonsgegevens, duidelijke omschrijving van uw klacht en vermelding van training/cursus en trainer/docent. Indien u zelf geen toegang tot internet heeft, is het mogelijk een papieren exemplaar van het klachtenformulier aan ons te vragen. Nadat u dit papieren exemplaar heeft ingevuld stuurt u het per post naar Meidoornkade 22, 3992 AE, te Houten.

De klacht komt vervolgens terecht bij de directie van Werkpsycholoog. Wij bespreken uw klacht intern met de verantwoordelijk persoon en reageren binnen zeven werkdagen. Uw klacht wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld. 

Hier leest u alle details van onze klachtenprocedure.

Klachtenfunctionaris

Het kan zijn dat u, ondanks een gesprek met de Werkpsycholoog, ontevreden blijft. In dat geval kunt u ervoor kiezen om contact op te nemen met een klachtenfunctionaris. Een klachtenfunctionaris is een onafhankelijk persoon en kan u informeren over de klachtenregeling en bemiddelen tussen u en de behandelaar. Contact hiermee opnemen kan via p3nl@klachtencompany.nl.

Kosten

Er zijn voor u geen kosten verbonden aan de hulp en het advies van de klachtenfunctionaris. Indien u hierna alsnog besluit naar de geschillencommissie te gaan, betaalt u eenmalig een bedrag van €52,50 aan administratiekosten. Dit bedrag krijgt u terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. 

Geen oplossing?

Bent u ook na het gesprek met de Werkpsycholoog en/of klachtenfunctionaris niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? In dat geval kunt u zich wenden tot onze beroepsvereniging, het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP). Op hun website staat hoe en waar u een klacht kunt indienen en hoe die wordt behandeld. U komt bij het desbetreffende onderwerp door achtereenvolgens te klikken op Uw beroep > Tuchtrecht en klachtenKlachtenprocedure. Het oordeel van het NIP is voor Werkpsycholoog bindend; eventuele consequenties worden door ons snel afgehandeld.

Hulp bij het indienen van een klacht

Voor hulp bij het indienen van uw klacht of voor advies of informatie over zorg kunt u contact opnemen met: 1. Het Nationale Zorgnummer via telefoonnummer 0900-2356780 of via de website, 2. Het landelijk Meldpunt Zorg via telefoonnummer 088-1205020 of via de website.